Kelab Penyokong Bola Sepak Malaysia: Gambar Sejarah Bola - Kelab Penyokong Bola Sepak Malaysia

Jump to content

Toggle shoutbox Shoutbox

Malaysia Power
lipans  : (17 April 2014 - 03:11 PM) ... The committee also approved the proposal to rank the member associations based on their national teams' and clubs’ performance over last four years in AFC competitions. Thirty per cent of points will be allocated for national teams’ performances, while 70 per cent will be for the clubs’ showings.

Upon confirmation of the rankings, the countries ranked 1 to 24 will be eligible to play in the AFC Champions League. Those ranked 25 to 32 will be eligible to participate in the AFC Cup group stage, while the remaining countries ranked between 33 to 47 will be provided an opportunity to play in the AFC Cup play-off stage.
lipans  : (17 April 2014 - 10:25 AM) asian cup 2019 akan jadi 24 team. So takda alasan lagi untuk tidak layak kali ni.
lipans  : (17 April 2014 - 10:25 AM) http://www.aseanfoot...org/v2/?p=16122
Lanun.Land  : (14 April 2014 - 11:26 AM) pertukaran dengan nazmi faiz ke
lipans  : (14 April 2014 - 10:10 AM) pkns nak hazwan bakri....
Lanun.Land  : (13 April 2014 - 02:37 PM) atm semakin di landasan tepat..memburu kejuraan Liga Primer 2015
wandin07  : (12 April 2014 - 10:50 PM) x la..
Lanun.Land  : (12 April 2014 - 03:34 PM) hang baru balik larkin ke wandin?
wandin07  : (12 April 2014 - 02:02 AM) xpa2...next game lwn sabah bagi menang
wandin07  : (12 April 2014 - 02:02 AM) kalah pulak penang mlm ni..
lipans  : (10 April 2014 - 05:26 PM) Akademi Bolasepak Negara Mokhtar Dahari.
Lanun.Land  : (07 April 2014 - 04:35 PM) jom malam ni g selayang... felda vs kedah
wandin07  : (04 April 2014 - 09:58 AM) ak da balik last 2week ago.\
wandin07  : (04 April 2014 - 09:58 AM) x la..
Lanun.Land  : (02 April 2014 - 10:03 AM) wandin.. minggu ni balik penang x
Lanun.Land  : (01 April 2014 - 10:55 AM) uish kompang2
ghost  : (01 April 2014 - 10:42 AM) hehe
ghost  : (01 April 2014 - 10:41 AM) bang barney
wandin07  : (31 March 2014 - 02:37 PM) memasing sibuk kot
wandin07  : (31 March 2014 - 02:36 PM) sejuk jer...
Resize Shouts Area

  • (9 Pages) +
  • « First
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Gambar Sejarah Bola

#61
User is offline   Nikaydo_Euyumi 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 392
  • Joined: 24-October 08
  • LocationPermatang Pauh

FADLY_SUPER said:

SO FIT!


zaman baju beso
UniTy iS StrEnGth
0

#62
User is offline   Rhinos 1412 

  • HMC Editor Committee
  • Group: Members
  • Posts: 580
  • Joined: 22-November 08
  • LocationLand Below The Wind
Posted Image
Barisan pemain Malaysia sewaktu kelayakan Sukan Olimpik 1980.
Kapten Soh Chin Aun, Santokh Singh, xtau, xtau, xtau, Khalid Ali, Hassan Sani 'Lipas Kudung', 'King' James Wong, x tau gak, D Davendran, lps tu blur2 jd x tau la.. gk 'spiderman' arumugam..

Posted Image
Hassan Sani dgn tandukan terbang.. Malaysia menewaskan Korea Selatan dgn jaringan 2-1 hasil jaringan Bakri Ibni dan James Wong pada babak akhir permainan.

Posted Image
Dari kiri: Ramli Junit, James Wong, Datuk Jamal Nasir, D Davendran.

Posted Image
Legend twin striker selepas era Mokhtad Dahari dan Isa Bakar.. Hassan Sani dan 'King' James Wong.
http://www.harimauma...ile.php?id=1004

Yang kuat itu bukan juara tetapi yang juara itu kuat.
0

#63
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Selangor '' Juara Piala Malaysia '' (1963)



Posted Image




Malaya Vs Taiwan '' Perlawanan Persahabatan '' (1960)



Posted Image



Posted Image

Posted Image
0

#64
User is offline   waynaldo 

  • Rakyat Jelata
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 01-May 09
Video highlights: Malaysia vs W. Germany in 1972 Munich Olympics.

Here is the link: http://bola18fam.blo...masa-kedua.html. Part 2 link: [url][http]
0

#65
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Looi Loon Teik (10 Aug 1964)


Posted Image



Wong Choon Wah (17 Feb 1970)


Posted Image



Shaharuddin Abdullah (12 Aug 1970)


Posted Image



Ali Bakar '' Skipper '' (1970)


Posted Image



V.Krishnasamy (18 Sept 1971)


Posted Image



M.Chandran acknowledges a greeting from a fan during the drive back from the airport (7 Oct 1971)


Posted Image



Shaharuddin Abdullah (6 Nov 1971)


Posted Image



Lim Fung Kee (26 June 1972)


Posted Image



FAM players (from left) Wan Mohamed Wan Zawawi (fallen), Mokhtar Dahari and R.Visvanathan tussle for the ball during a heading practice session at Kuala Lumpur. (16 Dec 1972)


Posted Image



Harun Jusoh (25 Aug 1973)


Posted Image



Sources : http://www.nst.com.my/olympicsgallery/



Posted Image

Posted Image
0

#66
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Soh Chin Aun (1975)


Posted Image


Namat Abdullah & Soh Chin Aun (12 July 1977)


Posted Image


Ali Bakar scores for Penang with goalkeeper Edmund Wee (right), Samad Alipichay (left) and Hasli Ibrahim beaten at the 51st Malaysia Cup soccer final at merdeka Stadium. (27 May 1977)


Posted Image


Namat Abdullah (1 June 1978)


Posted Image


Soh Chin Aun (29 June 1979)


Posted Image


Santokh Singh & Soh Chin Aun (3 Oct 1979)


Posted Image


Some of the Malaysian players signing their names on the balls to be given away to the crowd at their pre-Olympic soccer match. (26 March 1980)


Posted Image


The flag raising ceremony at Wisma FAM, just two days before the crucial match with South Korea. in the pre-Olympic final at stadium Merdeka. (4 April 1980)


Posted Image


Excited fans reach out to congratulate skipper Soh Chin Aun and Khalid Ali after Malaysia beat South Korea 2-1 (6 April 1980)


Posted Image


M. Chandran - Selangor Soccer Coach (26 May 1981)


Posted Image



Sources : http://www.nst.com.my/olympicsgallery/



Posted Image

Posted Image
0

#67
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Former International Ali Bakar who was replaced in the last 15 minutes took a shot at goal and Kedah goalkeeper Rashid Zain dived at full length to stop his shot at Stadium Perak. (1982)


Posted Image



Soh Chin Aun (11 Oct 1983)


Posted Image



Mohamed Bakar - Nation Football Coach (9 May 1985)


Posted Image



M. Chandran - National Soccer Coach (31 March 1991)


Posted Image



Sources : http://www.nst.com.my/olympicsgallery/



Posted Image

Posted Image
0

#68
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Posted Image


Sources : http://www.copafootball.com/





Posted Image

Posted Image
0

#69
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Sabah Selection Vs Manchester United (1980)


Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Sabah Selection Vs Sao Paolo (1981)


Posted Image

Posted Image


Sabah Selection Vs Santa Catarina (1981)


Posted Image



Sources : http://www.sabahforum.com/

http://rizalhashim.blogspot.com/



Posted Image

Posted Image
0

#70
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Mokhtar Menjulang Piala Malaysia (1979)

Posted Image


Santokh Singh Menjulang Piala Malaysia (1984)


Posted Image



Posted Image

Posted Image
0

#71
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Malaysia Asian All Star Vs Arsenal (1967)


Posted Image



Pasukan Malaysia (1976)


Posted Image

Posted Image



Posted Image

Posted Image
0

#72
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Mokhtar Dahari (1988)


Posted Image



Mokhtar Dahari @ Dunia Sukan 1976


Posted Image



Zainal Abidin Hassan(1988)


Posted Image




Posted Image

Posted Image
0

#73
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Otai nasihat pemain Kijang


Posted Image

DARI kanan, Nik Sazali Nik Jaafar, Nik Salleh Nik Man, Mahadi Yusof, Afendi Yusof, Wan Hasan Wan Ibrahim dan Husein Idris menunjukkan gambar skuad Kelantan pada 1970 di Kota Bharu semalam.


NOSTALGIA 1970 ketika sang Kijang berjaya melayakkan diri ke perlawanan akhir Piala Malaysia kembali menggamit memori seluruh masyarakat di Kelantan.

Ketika skuad mereka kini sedang bersiap sedia untuk turun menentang Negeri Sembilan pada perlawanan akhir Piala Malaysia Sabtu ini, ada pesanan penting daripada 'orang-orang lama'.

Bermain dengan penuh semangat, kawal emosi dan sempurnakan peluang yang ada.

Itu pesanan daripada Mahadi Yusof, 64, bekas pemain tengah Kelantan yang membarisi skuad gemilang Kelantan yang layak ke perlawanan akhir Piala Malaysia 1970 sebelum tewas kepada Perak 0-2.

Menurutnya, pasukan Kelantan kini memiliki segala kelebihan terutama dari segi sokongan peminat yang yang pastikan akan bersama-sama membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Kami pernah memiliki peluang untuk membawa pulang Piala Malaysia suatu ketika dulu namun, nasib tidak menyebelahi kami.

"Kali ini, harapan kami kembali mekar untuk melihat piala tersebut pulang ke Kota Bharu walaupun, tugasnya bukan lagi digalas di bahu kami," katanya ketika ditemui semalam.

Tambahnya, ini adalah peluang terbaik Kelantan dengan dibarisi adunan bintang-bintang berpengalaman dan pemain muda yang semakin meningkat naik.

Jelasnya, kekuatan yang ada terutama barisan serangan yang pantas mungkin akan memberi kelebihan kepada Kelantan untuk dinobatkan juara Piala Malaysia musim 2009.

Sementara itu, bagi bekas penjaga gol skuad 1970, Nik Sazali Nik Jaafar, 60, kekecewaan ketika gagal merebut piala berprestij tanah air kira-kira 39 tahun yang lalu kembali terubat.

Katanya, beliau yakin pemain-pemain Kelantan yang ada kini mampu untuk merealisasikan impian seluruh rakyat Kelantan yang terbuku sekian lama.

"Hampir 40 tahun kami menunggu detik ini dan syukur ian muncul sekali lagi. Kali ini dan buat pertama kalinya saya ingin melihat piala ini (Piala Malaysia) ke Kelantan.

"Kita tidak mahu pasukan Kelantan sekadar layak ke peringkat akhir tetapi, biar ia menjadi sejarah kepada Kelantan," jelasnya

Dalam pada itu, beliau menasihatkan penjaga gol Kelantan, Halim Napi supaya dapat mengawal emosi serta beraksi dengan baik.

"Halim seorang pemain yang bagus, dia punyai segala kriteria untuk menjadi penjaga gol yang terbaik pernah dimiliki Kelantan dan ini adalah saat untuk dia mencipta sejarah.

"Dia perlu lebih tenang dan jangan terikut-ikut rentak penyokong serta perlu lebih fokus untuk memastikan kejayaan pasukan," ujarnya.


- Kosmo -



Posted Image

Posted Image
0

#74
User is offline   HangPC2 

  • Hulubalang
  • Group: Members
  • Posts: 696
  • Joined: 28-September 08
  • LocationLangkasuka
Sejarah tahun 1948 cetus semangat N. Sembilan


Posted Image

JADI KEBANGGAAN... Skuad Negeri Sembilan yang berjaya menjuarai Piala HMS Malaya pada tahun 1948.


PADA 1948, Negeri Sembilan telah mengukir sejarah dalam sukan bola sepak tanah air apabila berjaya menjuarai Piala HMS Malaya (kini dikenali Piala Malaysia).

Bagaimanapun, generasi muda di Negeri Sembilan tidak berkesempatan mengenali wira-wira mereka yang berjaya menjulang piala berprestij itu.

Mujur, Persatuan India Negeri Sembilan menyimpan khazanah gambar bersejarah skuad Negeri Sembilan ketika itu untuk menyingkap kembali sejarah kegemilangan bola sepak negeri ini.

Naib Presidennya, Satwant Singh berkata, beliau berbangga kerana gambar kenangan pasukan Negeri Sembilan tahun 1948 masih tersimpan baik untuk dijadikan tatapan gene- rasi muda.

"Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) pada waktu itu, M. Muthucumaru adalah individu yang bertanggungjawab menyimpan gambar tersebut sebagai simpanan persatuan ini.

"Memang sukar untuk mencari semula gambar ini dan detik bersejarah yang dirakam pada tahun 1948 perlu dikongsi bersama khususnya generasi muda kerana mereka tidak mengenali legenda bola sepak terdahulu," kata Satwant.

Beliau berharap gambar tersebut bukan sahaja dapat mengimbau nostalgia lalu tetapi meniup semangat skuad dan penyokong Negeri Sembilan menjelang pertemuan akhir menen- tang Kelantan esok.

"Saya yakin penantian selama 61 tahun untuk menjulang semula piala berprestij itu dapat direalisasikan sekiranya pemain dapat menunjukkan semangat juang yang tinggi," jelasnya.


- Kosmo -



Posted Image

Posted Image
0

#75
User is offline   Venom 

  • Rakyat Jelata
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 23-June 09
Haji Ahmad Yusof - Pahang 1995

Posted Image

Azizul Kamaluddin - Pahang 1994

Posted Image

Pahang 1992 - Final Piala Malaysia (Double Champ)

Posted Image

Khairul Azman Mohammad when he was still with Pahang

Posted Image

Azizul Kamaluddin - Pahang 1997

Posted Image

SOURCE :http://www.tokgajah.com
0

#76
User is offline   SOPboy 

  • Free Kick Specialist
  • Group: Members
  • Posts: 1661
  • Joined: 28-July 09
  • Location40m from the goal
bila aku tgk gmbr ni, aku dpt rase kemeriahan liga m walaupun aku blom dilahirkan pd waktu tu
Posted Image
0

#77
User is offline   playmaker 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 115
  • Joined: 21-August 08
teringin nk tgk video james wong, dato' soh chin aun, santokh singh & the rest of harimau malaya.. O0 sapa-sapa tau plzz update 8)
0

#78
User is offline   poyor 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 129
  • Joined: 19-June 09
Suka betul tgk gambar2 lama nie......kemeriahan suasana bolasepak malaysia....teringat masa dulu2, mmg peminat kipas susah mati Kuala Lumpur....nak turun stadium tak mampu...sekolah lagi...ada siaran langsung memang dah chop tv dulu....heheheh
0

#79
User is offline   FiQuEtioNaL 

  • HMC Moderator Committee
  • Group: Moderators
  • Posts: 3780
  • Joined: 11-July 08
  • LocationGrafton, Auckland
Posted Image
Posted Image
Posted Image
I'M A SUPPORTER, NOT A SPECTATOR
http://dropoutbear.blogspot.com/
0

#80
User is offline   SOPboy 

  • Free Kick Specialist
  • Group: Members
  • Posts: 1661
  • Joined: 28-July 09
  • Location40m from the goal
yg aku kenal: khyril, abd razak bros, hairuddin omar
Posted Image
0

Share this topic:


  • (9 Pages) +
  • « First
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users